مواد غذايی سلامت بخش

امروزه اشخاص بیشتری تمایل به گسترش سطح آگاهی، برای بهبود سلامتی خود، خانواده و جامعه دارند و به قدرت شفابخش تغذیه سالم و ترجیحا گیاه‌خواری و اهمیت آن در این مسیر پی می‌برند. روند تغذیه سالم هم‌اكنون در همه جای جهان به شكل جدی مطرح و در حال گسترش است. روزانه پیرامون آلودگی‌های محیط زیست، كمبود آب، تزریق آنتی‌بیوتیك و هورمون به دام‌ها و غیره، همچنین راه حل‌های تغذیه سالم یرای برطرف كردن این مسائل، مطالب بسیار و قابل ملاحظه‌ای یافت می‌شود. نقش مهم تغذیه سالم برای بهبود سلامتی از جنبه‌های مختلف و برخوردار شدن از تعادل در گزینه غذایی، وزن، مواد مصرفی، زمان مناسب و شیوه مصرف آن برای همگان روشن است كه این موضوع به تمامی بر روی رفتار و عملكرد ما تاثیر مستقیم دارد.اكنون هر شخص می تواند با شناخت اهمیت پروتئین‌ها، كربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و كلسیم‌ها و انتخاب گزینه صحیح غذایی متعادل، احساس رضایت، سلامتی و شادابی نماید و با بكارگیری این روند تغذیه، آن را به شایستگی درك و تجربه نماید.

چربی ها و کلسیم ‌ها

تامین كننده انرژی مورد نیاز بدن و كمك برای استحكام بافت استخوان‌ها هستند كه در روغن گیاهی، روغن زیتون، شیر و تمامی لبنیات، انواع دانه‌های روغنی از قبیل بادام‌ها، خرما، انواع لوبیا‌ها و كنجد یافت میشوند.

انواع ویتامین ها و مواد معدنی

كه نقش مهمی در واكنش‌های اصلی بدن ایفا می‌كنند، كه در تغذیه سالم بسیار جایز اهمیت می‌باشند و در سبزیجات و میوه‌های تازه، انواع دانه‌های روغنی، حبوبات، كنجد، غلات، نان، ماكارونی و برنج سبوسدار یافت می‌شوند.

کربوهیدرات ‌ها

باعث رسیدن انرژی به بدن می‌شوند. موادی كه دارای كربوهیدرات سالم هستند، عبارتند از: برنج، نان،ماكارونی سبوس دار یا تمام غله، سیب زمینی، شكر قهوه‌ای،خرما، كه البته در انواع سبزیجات و میوه‌های تازه نیز یافت میشوند.

پروتئين‌ها

 كه در بافت و نگهداری عضلات و همچنین تقویت سیستم ایمنی در مقابل امراض نقش مهمی را ایفا می‌كنند. پروتئین‌های سالم در حبوبات از جمله انواع عدس‌ها ، ذلوبیا‌ها، دانه‌های سویا و كلیه محصولات حاوی سویا، قارچ‌ها،سیب زمینی، برنج قهوه‌ای و دانه‌های روغنی از قبیل انواع بادام‌ها‌،  پسته، گردو، تخمه‌ها (مخصوصا تخمه آفتابگردان و كدو)، كنجد، روغن‌كنجد، پنیر سفید همچنین مقداری در سبزیجات و میوه‌ها نیز یافت می شود.

gffgh

نوشته شده توسط Super User. Posted in Uncategorised

Condimentum molestie iaculis fermentum ornare curabitur tincidunt imperdiet scelerisque, imperdiet euismod scelerisque torquent curae rhoncus sollicitudin, tortor placerat aptent hac nec posuere suscipit. sed tortor neque urna hendrerit vehicula duis litora tristique congue, nec auctor felis libero ornare habitasse nec elit felis, inceptos tellus inceptos cubilia quis mattis faucibus sem.